Manşetler

5 Mart 2016 Cumartesi

Sevgi ve Saygının Topluma Katkısı

Sevgi ve Saygı Çerçevesi 
Saygı ve sevgi insanlar arasında güçlü bir bağ oluşmasını sağlar. Bu bağ sayesinde insanlar birbirleriyle iyi anlaşırlar .Saygı ve sevgiyi insanlar küçük yaşta öğrenirler. Büyüdükçe de gelişiriz bu yüzden çocukların iyi eğitim görmesi ailede başlar. Ailede bir çocuğa insanlara karşı saygı duyması öğretildiyse bu çocuk tüm yaşamı  boyunca insanlara aldığı eğitim düzeyinde saygılı davranır. Ancak ailede çocuğa iyi eğitim verilmediyse bu çocuk ilerleyen zamanda  insanlara saygılı davranmaz. Bu yüzden hem aile içinde hem de toplumda karışıklıklara sebebiyet gösterir.
Aile içerisinde saygılı davranan bir çocuk topluma karşı da saygılı davranır. Toplum içinde saygı insanlar arasında barış gücünün artmasını sağlar. İnsanlar birbirlerine saygı duyarsa birbirlerinin hakkında gözetir. Bu da insanların birbirleriyle huzur içinde yaşamasını sağlayacak unsur olur . O toplum gelişir ve ilerler. Yabancı ülkedeki toplumlara göre daha üstün bir durum kazanır.
Toplumda saygı tek başına yeterli olamaz. Saygıdan sonra insanlar birbirine sevgide göstermelidir. İnsanlar birbirlerini severse her zaman başkalarına yardım etmek ister. Bu sayede bir kişinin  sıkıntısı olduğu zaman bütün toplum o kişiye yardım eder. Ve kişinin acısını paylaşır ve derdini azaltabilir.
Saygı ve sevgi iki farklı unsurlardır ancak biri olmadan diğeri de olamaz . Saygı ve sevgi çerçevesinde yaşayan toplumlar  hiçbir zaman kargaşa içerisine düşmez.bir toplumda saygı ve sevgi ne zaman kaybolur ise o toplum çöker kısa süre zarfında çöküş gösterebilir . 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder